keskiviikko 26. elokuuta 2009

Safkaposti

Olen vähän laiminlyönyt tätä blogia ja nytkin ajattelin vaan postata vaan pari ruokaohjetta, sillä pitäisi joskus ehkä nukkuakin. Olen sitten aika suurpiirteinen kokatessa!

Marinoidut soijablöntit (1-3:lle)



Tarvitset:
Puoli pussia soijanugetteja/suikaleita/tofua
Soijakastiketta pari reipasta lorausta
Vettä pari desiä
Kasviöljyä (rypsi, oliivi, kaikki käy)

Kiehuttele soijamöhkösi syömäkelpoisiksi eli n. 10-20 min vedessä johon muistit laittaa kasviliemikuution. Sitten sekoitat vaan soijakastikkeesta, öljystä ja vedestä marinadin ja annat blönttien lillua huolella siinä. Tsadaa! Piilota safkan sekaan ja väitä kirkkain slmin että se on lihaa.


Papumönjä (tosi moneen leipään)



Tarvitset:
Purkin kikherneitä
Desin pari oliiviöljyä (jos ei oo varaa ni rypsi käy kans)
Oikeaan hummukseen tulee valkosipulia mutta jos et halua uloshengittää sitä vielä seuraavanakin päivänä, niin laita vaan jotain yrttejä, kuten vähän tuoretta basilikaa

Tee näin:
Heitä kulhoon kikherneet, rasva ja yrtit, soseuta sauvasekoittimella, ja papumönjäsi on valmis! Läski vegaani laittaa tietenkin fätit kerrokset vaikka pahvin päälle ja nautii! Hummusta on kätsyä vaan lätkiä leivälle niin ei tarvitse miettiä mistä saa kasviksia ja proteiinia!)


Bon appetit!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti