Olen saanut kommenttia että blogini on nolo koska päivitin sen viimeksi nakkisodan aikaan, kun käpylehmä oli uusinta teknologiaa jne. No olen esimerkiksi lukenut semi ahkerasti pääsykokeisiin! Sain toki töitä, mutta voin vain sanoa että onneksi kuulun PAM:iin, sillä perinässä on lafkalta sellaiset 100€ maksamattomia palkkoja, joten se oli sitten sellainen keissi. Työntekijät varoittelivat minua nihkeästä pomosta, mutta en olisi uskonut että kukaan kehtaa olla maksamatta työntekijälle hänen koko palkaansa, ihan vain ilmeisesti huvikseen. Tapaukseen liittyy kyllä mm. vahingossa sulattamani keittolevy, mutta silti. Huh huh sanoo duudsoniorava. Ihan jännittää mitä tässä käy, pitääkö PAM:in lähteä rosikseen 100€ takia =D
Olen myös tuota Karl Polanyin suurta Murrosta lueskellut, ei ihan kevyttä 50-luvun tienoilla kirjoitettua tekstiä sellaiset kevyet 500 sivua mm. siitä miksi markkinatalous tuhoaa hänenmielestä itse itsensä. Jätkä on toki ihan edistyksellinen, mutta olisi se voinut vähän enempi miettiä mitä kirjoittaa, kun jokainen kappale rakentuu jotakuinkin näin: aluksi hän vihjaa mistä aikoo puhua, sitten hän kertoo mitä pitää tietää että aiheesta voidaan edes puhua, sitten hän kertoo vähän aiheen vierestä ja sitten siirrytäänkin kokonaan uuteen asiaan. Sitten kerrotaankin mistä todellisuudessa piti alunperin puhua, mutta jotta siitä voitaisiin puhua, pitää tutustua seuraavaa kappaletta käsittelevään aiheeseen. Siinä sitten olet yhtä kysymysmerkkiä koko kirjan ajan. (Joo, olen lukenut koko opuksen tasan kerran, iik, pieni ahdistus tälläkin hetkellä kun tiedän että minun pitäisi lukea eikä päivittää jotain blogia jota lukee hyvällä tsägällä pari kaveria ja randomia.) Markkinoiden itsesääntelevyyden utopisuus, 1800-luvun instituutiot ja niiden vaikutukset koko vuosisadan historiaan, ihmiskuntaa muokannut tuotannontekijöiden tavarakäsite sekä itse murroksen synty ja jyllääminen on painunut kalloon, mutta silti pelkään että pää lyö tyhjää paperin edessä, kuten kävi äidinkielen ylppäreissä jokunen vuosi taaksepäin.
No, ensikuussa ne on sitten sentään ohi ja voin katsoa youtubesta lolcatseja hyvällä omatunnolla ja tehdä jotain kivan mekaanisia hanttihommia vastapainosi dekadenttiselle kesämieselämälleni joka säilyy tietenkin kohtuuden rajoissa, lukea viihdyttäviä kirjoja jopa ihan huvikseni, enkä tuntea kokoajan otsalohkossa tykyttävää syyllisyyttä siitä etten lue tai edes ajattele markkinoiden mekanismeja. Toivottavasti tänä vuonna irtoaa edes joku opiskelupaikka, sillä en jaksaisi pyöriä ympäriinsä vielä toista vuotta lukion jälkeen! (voin kyllä vain syyttää ensimmäisestä vuodesta itseäni kun en osannut hakea mihinkään..) Joten pitäkää minulle peukkuja! Jos en mitään muuta hyötynyt kalliista valtsikan valmennuskurssista niin ainakin keksin itselleni hienon tatuointi-idean piirrellesäni tunnilla etusormeni ja peukaloni väliin puhuvaa päätä jonka leuat loksuu kun sormia heiluttaa. Itse opiskelu on myös ollut kivaa pitkästä aikaa, minulla olikin ollut ikävä monisteita ja konseptien marginaalittamista.
Sen lisäksi olen viihtynyt eräällä keskustelufoorumilla, en kyllä tiedä miksi. Eikö olekin inhottavaa kun kirjoitat mahdollisimman selkeää tekstiä saadaksesi vastauksen kysymykseesi ja sitten joku idiootti tulee ja varastaa shown hölöttämällä jotain ihan aiheen vierestä ja on vielä VÄÄRÄSSÄ?! Monta tuntia hyvää opiskeluaikaa on mennyt tutkiessä nisäkkäiden ruoansulatuselmistöä ihan vainsaadakseni luun kurkkuun ärsyttävälle taikakristalleihin uskovalle hipille. Suosittelen kuuntelemaan biisiä nartunläpsintähanska samalla repeatilla: http://www.myspace.com/ilkkakalevitillanen
Ainiin ja eilen oli eka kesäpäivä! Nolotti kyllä olla ainoa kaupungilla jolla oli paljaat sääret, mutta siellä oli kuuma! Tänään näin sentään paljaat käsivarret toisella. Jee kesä! Stadikkakin on jo auki ja silmiä punottaa kun puut taas muistivat että ne tarvitsee lehdet kun ei enään sada lunta joka toinen päivä. Jibbijei!